Hästsvansar och semlor som tema

"Semla, fastlagsbulle, fettisdagsbulle eller hetvägg, är en slags bulle eller bakelse av ljus vetebröd med söt fyllning. Ordet semla var från början endast beteckningen på själva den ljusa vetebullen, utan fyllning."

Där har vi Wikipedias förklaring på vad en semla är, eller en bit av förklaringen i alla fall, haha de va en förvånansvärt lång text om semlan och dess ursprung....xD

Idag hade vi tema på skolan, blö, triiiiist...

På eftermiddagen pluggade jag religion och efter PH samtalet drog jag till gymmet, de kändes naaajs x)
 
Haha på nått märkligt sett så händer det eller att jag ser alltid konstiga saker på gymmet, idag t.ex haha när jag springer på rullbandet, så är de en spegel precis framför mig, vem kom föresten på den super ideen att ha en spegel precis framför rullbandet, jo men de är klart att man vill se sig själv illröd, svettdrypande å matt när man tränar, vem vill inte liksom? Men i alla fall, jag passade på att andvända den där spegeln till något vettigt haha, nämligen att tjuvkika på de som sprang bakom mig,  de var en man i kanske 40 års åldern, rätt lång å smal och med en hästsvans på huvudet. Brevid rullbanden var de en kvinna som styrketränade, rätt kort och bastant, de skojiga var att mannen med hästsvansen, ja helt enkelt råglodde på henne, hon märkte ingenting men han stirrade som bara den och då och då slickade han sig om läpparna och log lite smått för sig själv, haha lite småroligt tyckte jag.

På vägen hem när jag satt på bussen, såg jag en kvinna med två barn, den ena ungen var väl runt äum, nä men jag har faktiskt ingen aning haha men han satt i en barnvagn som i vilket fall som helst såg alldeles för liten ut, låt pojken gå för 17, vad var kvinnan rädd för att han skulle vricka foten? Barnet va alldeles för gammalt för att sitta i barnvagn, men de va inte de som fångade min blick till att börja med, nej de var de andra barnet, kanske några månader gammal, kvinnan hade ett typ av skynke knutet runt magen och barnet låg iiiiiiii det här skynket.  Det såg fasligt obekvämt ut, å som hon kastade och slängde med den där ungen bak och fram, jag brukar inte fundera över sånt här men plötsligt fick jag en förfärlig lust att gå fram till kvinnan å rycka ner barnet, jag menar de såg VERKLIGEN ut som att ungen skulle ramla, å när hon hade barnet på ryggen, allt jag kunde tänka på var att tänk oooom hon skulle råka luta sig bak i sätet, då skulle hon ju krossa ungjäveln...

Nog om mina konstiga tankar och funderingar, jag måste fortsätta med matten, VILL INTE HA PROV, save me! : ' (

Ha en goooood semeldaaaaag (även om jag själv ifs inte är tokförtjust i semlor haha men jag är väl triiist xD )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0